söndag 11 augusti 2013

I augustikvällens sken




Jag tycker om augusti, jag gillar att ha semester i augusti, för mig tar inte sommaren slut bara för att vi vänder blad i kalendern till augusti månad. Nu har det varit augusti några dagar och vi har njutit av sol  och bad, eftersom sommaren varit så otroligt grann. En underbar sommar är det verkligen.

I går var det dags för den traditionella kräftskivan hemma hos söta svägerskan. Vi bidrog med två västerbottenostpajer och det blev lyckat, inte en bit paj följde med oss hem mitt i natten. 







Mannen och hans kusin, njuter av kvällen.

Söta syskon, trots åldersskillnad står de varandra nära.

Coole Wille, kräftmästaren, det finns nog inget (förutom jul och födelsedag) som
kan få hans ögon att tindra som kräftor kan.


Fina svägerskan och det otroligt goda kräftorna, ett extra grattis till dig i dag Susanne! Vi hoppas att du provsmakat dina presenter!

Här hemma är det söndagslunk som gäller. För min älskling börjar vardagen i morgon medan jag och barnen softar och vänder rätt dygnet under veckan som kommer. För vi  har en veckas ledigt till innan vardagen drar i gång med skola, jobb och mina studier, och vi har två veckor till innan det är dags att åter igen flytta den store sonen upp till de värmländska skogarna och de vackra vyerna kring Glafsfjorden. Så det blir ett besök till för oss i Värmland, och det ser vi fram emot.

Kram & trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Augusti brukar vara en fin månad. Jag väljer tusen gånger hellre de där pajerna än kräftorna. Ha en fin sista semestervecka.

    SvaraRadera
  2. Mmm, kräftor är det godaste som finns! Jo, jag är allt tokig i skaldjur och kräftor är bland favoriterna. Här hemma har vi laddat frysen full. är vankas det också kräftskiva snart. Lovely! :)

    Härliga bilder vännen. Så mycket glädje och värme. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin