onsdag 28 november 2012

Advent

I dag har det gått i pysslandets tecken här hemma. Men först en bild på min galna orkidé som fått tre nya stänglar och massor av knoppar och börjat att blomma, även mina andra orkidéer börjar leva ett eget liv i mina fönster.



Annars här hemma har jag varvat adventspyssel med skjutsningar av barnen på deras olika aktiviteter, sonen skulle dansa "afrikanskt" tillsammans med storebrors gamla danslärare, en ny upplevelse för honom och lite av deja vu för mig.


Årets advenstljusstake


Årets fönsterstjärna


Vårt köksfönster


Och medan jag pysslade i köket, pysslade dottern med adventsljusen i vardagsrummet, mannen skakar på huvudet åt sådan dotter och sådan mor...

Nåja, det var allt för idag! Nu lite glögg, tv och avkoppling!

1 kommentar:

  1. Å, jättefint! Jag får jullängtan när jag ser ert härliga kök- en dröm! Mysigt att pyssla med dottern. Tycker om adventsljusen hon fixat till vardagsrummet.

    Här blir det avkoppling med! Soffan och TV ;)

    Kram vännen!

    Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin