lördag 10 november 2012

Tuff vecka i backspegeln

Börjar med att säga att jag är ledsen för att jag denna vecka har varit så frånvarande, men vi har verkligen levt i nuet och fokuserat på lite tuffa saker och ting.
Sjukt barn, ilsket ond mage, många tårar, oro och frågetecken. Turer till akuten, inläggning och röntgen mitt i natten. Måste säga att finns det någon jag beundrar så är det min tös, ofta ofta magont, röntgad och utredd på längden och tvären men utan konkret svar. Vi vet att livet kan vara så här men oftast är det så mycket bättre och att det onda ligger på en ok nivå, men som sagt det har varit en för oss tuff vecka.



Och dottern då? Hon är modig, tvekar inte en sekund om det innebär att hon kan få hjälp och bli bättre och det är inte utan att jag rörs av hennes sätt att hantera sin situation. Mitt hjärta, som är så redig...tyvärr har jag vare sig svar eller lösningar på hennes problem, mer än att vi får se tiden an.


Så härmed tas en återhämtning, kanske tar det några dagar innan orden trillar rätt igen när jag skriver för just nu så är allt bara ostrukturerat.
Återkommer till mina favoritbloggare när jag hittat orken och orden igen!
Kramar

6 kommentarer:

  1. Å, Nettan! Känner så med din fina dotter och er alla! Livet är tufft ibland och det gör ont i mammahjärtat när barnen har ont. Det låter som en mycket jobbig och oviss vecka för er. Vad tapper hon är.

    Jag tänker på er! Hoppas hoppas ni får svar och kan hitta fram till en plan så att magen kan bli bättre.

    Varm kram! Ta hand om varandra.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta för dina fina ord! Vi tar hand om varandra och hoppas på svar inom kort!

      Kramar
      Nettan

      Radera
  2. En liten ond mage kan vara nog så jobbig även fast man inget fel hittar. Vet att körtlar i magen kan krångla på en del barn och ställa till det. Inte så mycket man kan göra åt det, men det brukar avta med åren. Ta hand om och krya på er! *KRAM*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!

      Har varit en ok helg och lite lugnare vilket gör det lättare för henne. Vi hoppas att det ska växa bort och vet att lite av problemen kommer kanske göra det medan majoriteten tyvärr kommer finnas kvar.

      Kram

      Radera
  3. Stackars er en sån vecka! Så tapper hon verkar, din dotter. Det gör så ont i en när barnen inte mår bra. Jag har jättesvårt att släppa när det är något sådant och allt kretsar kring situationen just nu. Och så får det vara, vi är där för våra kära och lägger fokus på det viktiga! Hoppas ni får rätsida på det och hon får lugn och ro med sin mage.

    Och blogga det gör man när man känner för det, självklart går alltid familjen före. Vi som gillar kika in hos dig är kvar och håller tummarna för din dotter. Skickar bamsekramar till er genom cyberrymden<3

    Kramar Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Suz, det söker en när barnen inte mår bra, i vårt fall har vi levt med detta ända sedan våra tvillingar föddes. Vi har lärt oss att det går i perioder och just nu har det varit en intensiv period men allt blir bra tillslut.

      Kram

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin