måndag 19 november 2012

Som alltid

Blir jag sorgsen när det vankas avsked, har helt enkelt så svårt för det, tycker inte om att säga hej då, säger hellre vi ses snart. Tror det har att göra med det stora avsked jag gjorde som barn. För att ta farväl känns så hårt när det är någon som jag tycker om. Har haft en härlig helg tillsammans med min käre far, vi har skrattat, pratat, letat släkt, kollat på Downton Abbey och skrattat åt samma saker, bowlat och tagit det lugnt.

Barnen har njutit av att spela spel med morfar och myst med honom på kvällarna, härligt att se.

Så med andra ord har det varit en lugn start på veckan, men snart drar det igång med julfixandet, pynt, klappar och planeringar! Men det är mysigt, gillart! Så ha en härlig vecka ni fina vänner ute i bloggrymden!

6 kommentarer:

  1. Avsked är aldrig roligt och jag instämmer, vi ses snart är mycket bättre!

    Tack, fina Nettan, för din Award till mig - så det värmer:)<3 blev så jätteglad ska du veta!
    Nu ska jag gnugga lite på mina svar och vem jag ska skicka den vidare till. Ni är ju några stycken som jag så gärna följer, men som redan fått en eller ett par Awards redan och det blir ju lite tråkigt att skicka tillbaka hur gärna jag än skulle velat:)

    Jag har lite att stå i för tillfället och inte så mycket datortid, men jag återkommer så fort jag hinner för det här fick mig att gnistra lite:)

    Massor av kramar och ha en fin vecka, sköt om dig vännen!
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så Suz, bara kul att få sprida lite glans en vardag! och jag gillar verkligen din blogg!

      Kramar

      Radera
  2. Avsked känns, det är tufft! Jag förstår precis Nettan.

    Helgen låter iallafall härlig och skön. Det betyder mycket. Kvalitetstid.

    Jag gillar också att det går mot jul!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen var underbar Lotta, och nu har veckan gått så där snabbt igen!
      Hoppas att thanksgiving blev fin!

      Kramar

      Radera
  3. Jag vet. Det är VIDRIGT!!
    HATAR det.
    Bor din pappa i Värmland?
    Kommer ni att fira jul ihop?
    Jag längtar också till julen, och till alla dess förberedelser.
    Härligt är det.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Jo min pappa och hans fru bor i Värmland, mina rötter är ju där uppe, tyvärr kommer vi inte fira jul i hop då mina svärföräldrar är mycket gamla och vi prioriterar dem, men senare i livet kanske blir det så att vi åker upp för att fira jul där, eller så får han komma ner till oss en jul!
      Visst är det härligt att det snart är december och att vi nu kan köra full fart mot julen!

      Kramar

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin