söndag 31 oktober 2010

Att finna ro i det enkla

Jag försöker allt oftare finna ro i det enkla, i det som ger harmoni, det som tillsammans utgör en helhet. Här hemma rensar jag ju sånt som är gammalt och gör plats för förändring för att få den ordning som jag trivs med och som får mig att må bra. Jag tycker om vackra bilder med olika ideér kring inredning, det ger något vilsamt för själen och jag önskar att vi kunde uppnå en sådan inredningsfrid här hemma.

Jag har kommit en god bit på väg här hemma, eliminerat många sk "hot spots" och försöker att hålla samman inredningsstilarna i husets olika rum. Vi har t.ex. ett svalt sovrum i vitt som går att kombinera med olika accenter. Vår ena salong går i gult med beiga och orangea inslag som tillsammans harmonierar fint. Musikrummet som går i grönt och vitt.

I min jakt på inspiration har jag snubblat över en ny sida med inspiration, detta tack vare Camilla som skriver i bloggen Dreamhouse, en blogg väl värd att besöka, de har verkligen ett drömhus! Den nya inspirationskällan är Victoria Hagan, tyvärr håller hon till på andra sidan Atlanten men det är underbara inspirationsbilder. Jag har valt ut några stycken som jag tycker x-tra mycket om.
Utsikten på den första bilden ger sådant inre lugn, trappan upp i en vit hall ger en bild av enkelhet, biblioteket med djupa soffor att sjunka ner och läsa i gör att jag kan drömma mig bort. Och så det underbara köket på den sista bilden säger ju allt!








Trevlig vecka 44 med skollov och allhelgonahelg önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin