söndag 24 oktober 2010

Allrumsmakeover

Länge har jag funderat på hur jag skulle kunna förbättra vårt allrum vid trappan uppe, det är ett litet allrum med bord och väggfasta bänkar. Barnen gillar att sitta där och pyssla och vi brukar även spela spel och ibland när vi har gäster hamnar gärna tonåringarna där. På sista tiden har det dock varit ett organiserat kaos där med barnens saker i plastlådor på golvet och jag har tyckt att det varit så förbaskat trist att hålla ordning där. Så för någon vecka sedan kom jag på lösningen. Samma hylla som vi har i barnens rum fast två stycken bredvid varandra i stället med plats för förvaring för barnens alla pennor, målarböcker, pärlor och pärlplattor och annat plock.

Så här såg det ut när jag började

Kaos

Efter några timmars röjande bland barnens saker, och att organisera saker så att hamnade på rätt plats. Så himla skönt när det var klart.

Resultatet


Från kaos till ordning

Så nu har vi ett härligt allrum igen, med ordning och reda och det känns så skönt!

I morgon väntar en dag hemma med Linnéa som fick feber i går kväll, förmodligen samma elände som brorsan hade förra veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin