lördag 16 oktober 2010

Morfar (pappa) på besök....

Utsikt från Fjällstugan i Jönköping

... Lunds körfestival, Staffanstorps kulturnatt med utdelning av kulturstipendiet, dagarna har rasslat på i ett vansinnigt tempo sedan i onsdags. I onsdags var jag till Jönköping på utbildning hela dagen och kvällen var ju vikt åt galaföreställingen på Lunds körfestival. Men SJ hade ju ett finger med i spelet så jag kom ju försent hem så en halvtimme försenade anlände vi till arenan i Lund och hamnade på VIP-platser i stället. Pappa hade dock tur som fick vara med och lyssna från början. Efter pausen höll Björn Kjellman i trådarna och bjöd på fantastiska Lunda-kunskaper, skämt och schlager när han tyckte att den klassiska musiken blev för mycket. Det var verk av Verdi, Puccini och Wagner, härliga körstycken och fantastiska solister, framför allt tenoren Joachim Bäckström! Sen var ju kören med 2:or och 3:or från LEL oslagbara som vanligt!


På torsdagen jobbade jag natt, men hann med att umgås med pappa och med Kim som hade en ledig dag. I går fredag var det så dags, Kim fick stipendium från kommunen för sitt engagemang och sitt cellospel! Vi passade också på att lyssna på härliga afrikanska rytmer av Kazambo, cellomusik och lite annat smått och gott innan vi åkte hem och njöt av lite goda ostar och kex. Dock var jag så trött efter det tidiga nattskiftet att det dröjde inte länge innan jag hamnade i säng, orkade inte ens se slutet på idol och de andra bara skrattade åt mig!


I dag lördag har vi haft långfrukost, löst melodikryss, skjutsat pappa/morfar till tåget och nu planerar vi för en myskväll med en god middag och lite film! Ska bli härligt! Bilderna nedan är på den vackra bukett som Kim fick igår när han tog emot stipendiet! Med önskan om en härlig lördag till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin