lördag 23 oktober 2010

Någonstans....

... faller regnet och blåser en vind. Inspirationen att skriva och uppdatera bloggen är lika bortblåst den. Har inte så mycket att berätta eftersom det är så mycket som är samma var dag.  Här hemma har det varit gråa dagar blandat med solsken och vacker höstväder. Det blev några dagars VAB (vård av barn) för min del, men det blev också en övertidsnatt. Det har varit en lugn vecka, från och med i torsdags var Wille tillbaka i skolans värld och jag kunde jobba. Under dessa dagar hemma så har jag myst med William och fått chans att vara nära honom, vilket visar mig vilken underbar liten kille han är våran Wille.

Denna helg är en jobbehelg för min del och består av natten mellan lördag och söndag, men efter det väntar tre lediga helger på rad. Väldigt skönt ska det bli eftersom jag arbetat rätt många helger på raken, minst tre tror jag det är. Så vårt hem har trots mina goda föresatser med listor och planering förfallit lite. Igår tog jag itu med städningen och njöt på kvällen av ett delvis rent hus. Vi passade på att se en gammal skräckis i går, Omen 70-tals versionen, och jag klarar verkligen inte av sådana filmer men det är mysigt att få krypa upp i soffan och bara vara, fram med kudden så kan jag ju gömma mig vid behov.
Efter denna natt väntar en vändning på dygnet och sen rullar arbetsveckan i gång på tisdag, med flera dagpass på rad och det ska bli rätt så skönt för det blir så hattigt här hemma när jag snurrar rundor på dygnet.

Nästa helg ska vi till fina vänner, utan barnen, gå på marknad och sen ut och äta på kvällen och fira tioårsjubileum, både mannen och jag firar tio år tillsammans precis som våra goda vänner. Det ska bli skönt att få göra det för även om vi är en familj där vi står varandra nära och sällan har barnvakt så behöver vi också få lite vuxentid.

Här hemma har jag lite projekt på gång som jag ska ta itu med på måndag så fort IKEA öppnar, det ena av familjens allrum uppe behöver lite mer förvaring som är barnvänlig och det ska jag fixa på måndag! Lovar att visa foton före och efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin