fredag 29 oktober 2010

Råkall fredag leder till funderingar kring te

Kusmi Earl Grey smakar som det te jag drack som barn hemma hos mormor i en fin sirlig tekopp. Hemma med mamma och pappa i några blå porslinskoppar som inte finns kvar idag. Min pappa köpte ett Earl Grey te när han var i London under min barndom men jag har än i dag inte hittat den varianten och jag har testat många märken och deras Earl Grey.

I dag har jag startat dagen med Earl Grey från Kusmi te i en fin mugg från Bruka Design. Min man förstår inte skillnaden mellan olika typer av koppar/muggar och te. Te kan man förvisso dricka i många olika sorters muggar och på många olika sätt. Jag dricker hellre te än kaffe och just nu är jag inne på löste, som smakar så annorlunda jämfört med påste. Jag är nog rätt så traditionell när det gäller te, men sen så tycker jag om att experimentera och i år har jag testat lite nya tesorter, bland annat Glöggte, som faktiskt både luktar och smakar jul, samt ett te med vaniljsmak som jag fått i present. Sen avgör ju tillfället vilket te jag är sugen på, jag dricker gärna grönt te, rött te osv. Men dagen Earl Grey är nog ändå min aktuella favorit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin