lördag 11 augusti 2012

Sjung, Sing, Canta...

Orden för att sjunga är glädjefyllda, underbart är det och jag blir varm i själen när jag gör det. Att fylla livet med sång är något jag har gjort sedan barnsben, körtävlingar,nyårskonserter med hemortens ungdomssymfoniker under gymnasieåren. Kyrkokör i under åren i huvudstaden, deltagit i Toner för miljoner år 2000 och nu sen 11 år är det i en liten bykyrkas kör! I morgon gör vi en av mina favoritkonserter, toner av Benny i en vacker kyrka här på skånska slätten mellan Lund och Malmö! Vi har repat, nynnat, testat och i morgon är det genrep och sen framträdande i Musik i Sommarkväll.



Musik har alltid funnits i mitt liv, ända sedan barnsben, och jag har valt att föra det vidare till barnen, för att få hålla på med musik är så skoj, man har sådan glädje av det och jag tycker det är underbart att få se barnen dela den glädjen.



Att jag gillar att laga mat och baka är däremot något som går i perioder, just nu är jag inne i en sådan period, surdegar som bubblar och jag är lycklig i köket. I bland kan jag  däremot tycka det är  mindre kul, men det har med vardagsmatlagning att göra, något som är så urbota trist, och ofta hamnar vi i samma gamla tradiga recept... blä säger jag bara.  I dag har det däremot varit kul, har gjort en god paj till kvällens kräftskiva och goda baguetter att ge svägerskan på hennes födelsedag också!

Ha en avkopplande lördag!

1 kommentar:

  1. Underbart att ni har så mycket sång och musik i ert liv Nettan. Jag har också sjungit i kör i omgångar, men kanske mer framför spegeln med ett hopprep som mikrofon ;)

    Fint att barnen delar ditt intresse!

    Jag är precis som du en periodare i köket när det gäller bakning. Vardagasmat...inte så kul, håller med.

    Tycker om att läsa att du är lycklig i köket. Det låter så trevligt och skönt!

    KRAM!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin