tisdag 7 augusti 2012

Dagen började...

...åskknallar, regnet stod som spön i backen och den där höstkänslan kröp allt närmare. Skumt i köket vid frukost, tända ljus och barnen pratade om skolstarten! På det stora hela kändes det som en sån där morgon alldeles innan skolstart, med krispig höstluft och moln som färdas fort över himlen. Gummistövlar, vattenpölar och iskalla regnskurar, sommaren 2012 blev inte någon "super"sommar, en veckas sol och bad, men det var ju i varje fall mer än vad vi fick förra året!



Persikorna är billiga nu, solmogna och söta, minst en om dagen blir det, begriper inte hur en frukt kan smaka så somrigt som persikan gör! 








Annars denna tisdag har jag roat mig med att baka, god muffins enligt barnens önskemål med choklad och marsmallows, surdegsbullar blev det också och så har jag satt höstens surdegsgrund, ska bli spännande att se hur den utvecklas från bara mjöl, vatten och honung till goda bröd under hösten!

Ha en skön tisdagskväll och en härlig onsdag!

2 kommentarer:

  1. Nu fick du mig jättesugen! Muffins och hembakat bröd....jag älskar sånt!
    Kul att sätta en surdegsgrund. Du får berätta hur det går ;)


    Nu ska jag se på film och ta mig en kopp te

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är så flitig med ditt bakande! Jag har aldrig provat på något med surdeg och kan ärligt säga att jag vet inte alls vad det innebär?

    Kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin