fredag 10 augusti 2012

Fredagslunk

Regnmolnen har jagat varandra, precis som barnen gör! Vi har haft en lat fredag, inte gjort många knop och sånt är också skönt i bland!








Dagens middag avnjöts framför handbolls semifinalen hejandes på det svenska laget som infriade både liten och stors förväntningar...




Surdegen bubblar vidare och är snart klart för bakning, så imorgon eller allra senast söndag blir det grekiska frukostbullar till familjen och en surdegskultur att ta med till Värmland. Till liten dotter som inte alls gillar kvällens äppelpaj fick jag göra en miniblåbärspaj, och den söta formen kommer från Gerbera.

En annan sak som hände i dag då vi var och handlade var att jag fick en kommentar om mitt halsband, kan inte fota hela men jag kan bjuda på en bild på hänget, det är ett härligt smycke som jag använder ofta och det passar både till fest och vardag...


Nu däremot ser jag fram emot en bit nylagad äppelpaj, filmen om Elizabeth på TV2 och lite lugn och ro, imorgon väntar körövning tidigt och sen ska jag förbereda en Västerbottenostpaj att ta med till kräftskivan vi ska på imorgon kväll. Och på söndag kan den som är sugen komma till Musik i Sommarkväll i Uppåkra kyrka klockan 20:00  och lyssna på Toner av Benny. 

Kram & ha det gott!

1 kommentar:

  1. Så skönt ni har det! Blir varm inombords att läsa om god pajer, bra film, kräftskiva, körövning, konsert.

    Ha det så jättefint Nettan! Stor kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin