onsdag 8 augusti 2012

Eftersom vädret blir allt mer höstlikt så har jag letat inspiration inför skolstart, omflyttning av rum här hemma för barnen och lite andra idéer att ta till under hösten!

Klart är i varje fall att barnen har olika idéer och jag har en helthetssyn, båda barnen ska nu ha varsitt rum, gamla barnmöbler ska säljas av och det ska bli lite fräschare och roligare rum som de kan ha en tid framöver. Jag har också bett dem att gå igenom allt sitt skräp för en hylla i deras nu gemensamma rum ska bort och med den ska även saker sorteras ut för vi kan inte spara på allt...



Lite inspiration hämtad från Martha Stewart

Fortsatte vidare i min jakt på inspiration och hamnade på Pottery Barns sida, (se bilder nedan), dessa sidor ger så otroligt mycket inspiration till hur man kan göra hemma i barnens rum jämfört med till exempel Ikea. Några av mina grundidéer till barnens rum har jag hämtat  där.



Tjejrum om dottern får välja...


För Willes del är det antingen havet eller rymden och just nu var det dåligt med rymdinspiration så det verkar som om jag får gräva djupare för att uppfylla hans önskningar denna höst!

Annars så dras  jag till det stilrena och enkla, gillar när det är enkelt att städa och inte massa saker att damma, så jag tittar på enkla lösningar till böcker och funderar på att sätta några enkla vita hyllor i trappan så att favoritböckerna får någon annanstans att bo. Men som sagt ett steg i taget så är allt möjligt. I framtiden ser jag hur vår klädkammare också får en bättre inredning och inte som den ser ut i dag, men det ligger i framtidens linda så att säga. Men drömmen är en walk-in closet... vi får se hur det slutar!

Kram och ha en skön onsdagskväll... jag ska njuta av att? Jo Sjunga...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin