tisdag 3 juli 2012

Tid

Dagarna bara flyger förbi, jobb blandat med ledig tid, tid tillsammans med familj och släkt, tid tillsammans med gamla och nya vänner. Sommarlunken lyser dock med sin frånvaro eftersom vi båda fortfarande jobbar. Vi förundras över att värmen inte riktigt vill stanna, under mina drygt 12 somrar i Skåne har det varit ytterst få av dem som varit kalla och blöta, förra sommaren kändes inte som någon sommar och det här årets sommar har knappt fått en chans att visa vad sommar är. Veckan som gick bjöd ändå på några vackra junikvällar. Släktkväll med grillning, smarrig rabarberpaj och jordgubbar förgyllde en torsdagskväll i juni.




Sista lördagen i juni passade vi på att träffa våra fd grannar och goda vänner, mat prat och många härliga skratt, gjorde inte något att jag var mellan nattskift och kvällskift (dagen efter), det var mysigt och barn i alla åldrar spelade både fotboll och kubb. Härligt att se dem umgås över åldersgränserna.



Här hemma då, juni har gått över och blivit juli, min månad, åldersnoja har jag ingen fast min dag ligger framför mig, jag försöker verkligen leva här och nu och inte tänka på den där nollan som, kryper allt närmare, precis som för några andra härliga 72:or är livet underbart.  Om ca tre veckor börjar min semester och tyvärr har vi i år drabbats av delad semester mannen min och jag, så gemensamheten får bli på mina lediga dagar. Oavsett så ska det bli skönt att ladda batterierna när det blir min tur och då ska jag försöka  hitta lite harmoni i tillvaron. Vi ska ändra om förutsättningar här hemma under slutet av semestern då store sonen flyttar tillbaka till Värmland, för vidare studier och det kommer nog bli en omställning som heter duga för hela familjen!


Vad gör ni andra i era semestertider? Har ni gemensam semester eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin