söndag 29 juli 2012

Att göra hemma en grå söndag...


... tänk så snabbt vi vande oss med sol och bad den här första semesterveckan. I dag vaknade vi till gråmulen himmel. Vi, maken och jag tänkte, att det här blir en perfekt dag för hemmapyssel. Under vår trappa har vi ett organiserat kaos, och då en av våra grannar  (som by the way hade en fiffig hyll-lösning) flyttar så har vi fått ärva hennes hyllor. I dag går det organiserade kaoset mot att bli ett organiserat och strukturerat förråd under trappen där vi kommer kunna gå in utan att först tömma ut hela förrådet... jag gillar sådana projekt där jag kan skapa ordning ur kaos.



                      Före....                                                     ... och efter! Härligt!


Fler saker som man kan göra en gråmulen söndag är att baka maränger, kanelbullar och matbröd. Jag gillar ju att baka så det känns härligt att få pyssla i lugn och ro i köket. De yngsta har en bästis här och den äldste kollar på OS.


Marängerna blev sanslöst goda
så nu vet jag hur jag ska
gå tillväga nästa gång!


Och kanelbullar, efter min mormors gamla recept, barnen mumsade och
njöt!


Trevlig Söndag!  

2 kommentarer:

  1. Hej Nettan! Vi har också en gråmulen dag...och här ska det bakas lite också!

    Maränger har vi pratat om och jag tror jag lägger till det på listan. Dina bullar ser underbara ut. Jag älskar bullar!

    Kram och ha en skön söndagkväll

    SvaraRadera
  2. jag har också bakat,men bara rabarbers muffins.
    maränger har jag aldrig bakat,man kanske skulöle prova någon gång???

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin