tisdag 3 juli 2012

Längtan

De närmsta veckorna innebär ett rätt intensivt jobbschema medan övriga familjen har semester, mina lediga dagar är få så det gäller att göra det mesta möjliga av dem tillsammans med familjen och tillsammans med mannen. Vad längtar jag efter då? Älskling om du läser så kan bilden nedan utgöra en hint! En sjö, en eka och ett par åror borde ju gå att uppbringa någonstans eller hur? Jag kan fixa picknickkorgen!



Andra saker att längta efter är att göra något på tu man hand, inte bara med mannen även om det står högt i kurs att bara få vara och göra något tillsammans. Att se, att uppleva, att lyssna, att känna...



Men vardag är nog så trevligt det med, att se varandra i det lilla, en kram, ett ord och ett leende kan räcka och vara precis lagom när det snurrar så fort som det gör i bland i vår familj och övertiden hopar sig för oss båda. Att få vardagen att gå ihop är precis som jag brukar säga ett evighetspussel med konstigt formade bitar som på något vis fogas samman till helheten.

Oavsett även om det i bland är tufft så finns kärleken där, grunden och det är det som är viktigt, dussinet år tillsammans det är vackert inte sant?



(Alla bilder tumblr.com)

1 kommentar:

  1. Mmmm! Så fint. Massor av kärlek. Underbart! Om din älskling läser det här, blir han lycklig som har dig.

    Nu kan jag läsa det tidigare inlägget. Mysko att det inte gick igår.
    Ja, jag har förstått att sommaren har låtit vänta på sig i år. Det känns ju, varje dag räknas när sommaren är kort. Förhoppningsvis blir det en strålande augusti för att kompensera juni.

    Hoppas ni får många guldstunder, trots delad semester. Tid tillsamman är ju det bästa som finns.

    KRAM!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin