lördag 21 juli 2012

Blåbär

Tänk att det finns bär som är så galet goda som blåbär, det krävs inte så mycket för att göra en smarrig blåbärspaj, jag har ett gott basrecept på smulpaj som jag i princip alltid använder och resultatet blir alltid lika bra! I går fyndade jag en ny stor form och då jag hade presentkort kostade det mig ingenting! Snopen blev jag då skulle betala för då var det halva priset på den dyraste varan, så det gjorde att jag kunde köpa den mindre formen också! Jättebra när vi har gäster som inte tål allt, eller till lilla dottern när hennes mage strular! Nåja pajen blev god och familjeturneringen i yatzy fortsatte! Kvällen avslutades med att barnen bekantade sig med Zorro! Klassiker från barndomen! Nu väntar ett sista nattpass och från 07:00 imorgon har jag semester! Äntligen!

2 kommentarer:

  1. Blåbärspaj och semester...vilken superkombo! Vad gott. Jätteskönt att vara ledig.

    Stor kram Nettan!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Å vad gott det ser ut. Jag kanske ändå ska ge mig ut i skogen i jakt på blåbär.
    Tack för titten hos mig :)
    Kram.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin