söndag 8 mars 2009

Söndagsmanikyr

... vill du ha lena händer? Mina händer är mitt arbetsredskap och därför är jag oerhört rädd om den och tar hand om dem minst en gång per vecka. Exfolierande handvård i all ära bäst reslutat har jag fått genom att använda knepet nedan, en skön handkräm, en bra nagelfil och ett ofärgat nagellack. Resultatet blir mjuka sköna händer!

1 tsk strösocker
1 msk valfri olja
Gör så här:

Häll sockret
i handflatan, häll på oljan , massera in, tvätta händerna med en skön tvål,
torka och smörj in med din favorithandkräm.




Något annat denna fantastiska söndag är intervjun med Michell Obama i dagens Aftonbladet Plus. Jag tilltalas av hennes klassiska stil, en hel del av hennes värderingar är sådana som jag delar, speciellt det med att man hjälps åt hemma, att barn tar ansvar och hjälper till hemma.



Foto: AP

Idag har vi haft familjemöte, där vi pratade igenom en hel del tillsammans vid frukostbordet. Nu börjar våra twins bli så stora att de kan hjälpa till. Vår Lilla L är en pärla på detta allt som oftast och det är inte mycket vi behöver tjata på henne om, men våra grabbar, är en annan femma! Nu väntar ytterligare en kväll på jobbet! Må så gott!


Nettan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin