fredag 6 mars 2009

Hur man får vardagen att fungera...

... det är ju det som livets pussel handlar om, när man skalar bort allt det där som gör min vardag till just min vardag. Att få vardagarnas pussel att gå ihop är svårt för många, det vet jag och alla har vi våra unika lösningar på allt. Nedan kommer mina favorittips:

♪ Planera veckans mat och gör handlingslista
efter det.
♪ Veckostädning, alla har sina uppgifter. Till och med de allra
yngsta kan hjälpa till.
♪ Familjemöte, minst 1 gång i månaden, oftare vid
behov
♪ Dela på arbetsbördan, hjälpas åt med matlagning, etc
♪ Att man som förälder kommer i väg på egna saker, träningar etc men även tillsammans som vuxna.
♪ Att göra saker tillsammans som familj, men också på tu man hand med barnen. behöver inte kosta något en tur till biblioteket med en femåring kan ge upphov till de mest fantastiska diskussioner.

Jag vet att detta är basic knowledge men det är enkla saker som ofta glöms bort i vardagspusslet, vem som ska vabba, lämna, hämta osv. Jag kommer att återkomma med fler tips om hur just vi får vardagen att fungera!
Nettan


2 kommentarer:

  1. Livets puusel..ja..har det ganska bra nu när barnen börjar bli stora. Försöker att skala bort många måsten och istället njuta av denna sag som är just nu.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lätt att glömma bort de enkla grejerna. Familjemöte har vi aldrig kört så det undrar jag lite hur ni gör och vad ni tar upp då.
    Vår vabbstress har i alla fall minskat de senaste åren och det är bra. Nu är det snarare skjutsningsstress och det drabbar mest mig som är den som kör bilen i familjen....
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin