torsdag 19 mars 2009

Life is important...

... att livet är viktigt, det vet vi alleredan, vart människoliv är viktigt. För mig handlar det om varje dag jag får tillsammans med familjen, varje dag och ögonblick räknas, sparas in på banken av minnen. Allt behöver inte vara rosor och det ljuva livet för varje ögonblick är precis lika viktigt och tillsammans formar det en dag av mitt och vårt liv.

Just nu är vardagarna viktiga, kamp för nytt jobb pågår för en i familjen, kamp för början av viktiga dagar för ett av våra barn som närmar sig en brytpunkt med stormsteg. Mitt i deras kamp står jag med händerna fulla. Jag hjälper lite där jag kan hjälpa, jag stödjer och bär en liten stund åt en annan.

Våren har kommit till vårt hörn av Skåne, trädgårdsröjning är i full gång och vi längtar efter utesäsongen, idag fortsätter vi där vi slutade igår, vi passar på för vem vet när nästa bakslag kommer, det är bara mars ännu, men vi är på rätt plats här och nu!






Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin