onsdag 25 mars 2009

Kvalitetstid

Som förälder vet jag hur viktigt det är att ha kvalitetstid (även om jag avskyr ordet & fenomenet) med ett av barnen, vi har alltid försökt att fokusera på barnens behov, under mina tuffa studieår så har den delen blivit lidande men vi har gjort så gott som vi har haft förutsättningar att göra och jag tror att det har fungerat väl. Nu däremot när jag jobbar och mannen är "between jobs" så försöker vi att göra något positivt av det som kan upplevas negativt. Denna vecka då jag har få arbetsdagar så har båda barnen varit lediga tillsammans en dag, igår var det lilla L's tur att få en ledig dag med oss. Det blev en tur till Lund och Jättekul - en leksaksaffär. Men först hamnade vi här

Bild från Lavender Fields

En mysig butik med massor av spännande saker, vi hittade en hel hög med vackra bokmärken av den gamla typen och dottern köpte ett set med hundar och katter som enligt henne "bara var så söta". Vi väntade också på storebror som gjorde antagningsprov till gymnasiet (nytt prov nästa vecka igen).

Väl hemma så fortsatte vi att pyssla, och baka, denna gång en kaka till fikat.
En kaka som alla i familjen uppskattade.
Eftersom den snart är slut!
Recept givetvis från Leilas A piece of cake.


Vår lilla L väntade in brorsan från förskolan och som dessutom hade med sig sin bästis hem.
Så barnen myste vid fikabordet och sedan var det pojkbus för hela slanten på ovanvåningen medan vi tjejer pysslade med annat! (Se längre ner)



Vi (läs jag) tillbringade också två timmar på golvet tillsammans med L och hennes Barbies = total lycka! Mammans älsklingstjej somnade efter kvällsmat och Bolibompa nöjd och belåten med sin dag!



Nettan



Tjuvtitt på barnens rum!

4 kommentarer:

  1. Det låter som ni ala fick en toppen bra dag. Härligt!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Man behöver tid med ett barn..såg bilder från Zakynthos..där har jag och mannen varit.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar dag för alla. Måste bara fråga, hur hanterar ni detta gentemot dagis? Vi får inte ha barnen på dagis när vi inte jobbar (har f-ledigt, semester eller annat). Jag får lägga till rimlig tid för att ta mig till och från arbetet utanför min arbetstid.
    Bara undrar, för vi skulle också behöva bli mycket bättre på att låta barnen få göra något roligt ensamma utan syskonen någon gång.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt det lät. Jag känner att jag inte alltid prioriterar rätt där, att jobbet får ta för mycket av min vakna tid, och det är för lite av "bara vara" med familjen.
    Vi har försökt göra egna saker med barnen men ofta så vill de hellre göra saker tillsammans. Så länge det nu varar;-)
    Kram o Trevlig helg!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin