tisdag 10 februari 2015

Att träna...

... träna lagom, träna för lite, träna för mycket, läser, samlar fakta och funderar på om jag vill börja träna, vad blir det då? Har testat yoga men kände mig som en elefant i en porslinsbutik, alla var så smidiga och slanka och hade inga problem med att vrida kroppen ur led, och jag skulle så gärna vilja men det få vänta ...



... att gå på gym och lyfta vikter då? Jo det har jag gjort, speciellt när det gällt sjukgymnastik och jag önskar jag hade motivationen att göra det, köpa ett gymkort och lyfta vikter och bli stark. Faktum är att jag borde göra det men så går jag förbi gymmet och får panik på alla vältränade personligheter som ser ut som om de inte gör annat hela dagarna...

...att löpträna då? Jo det hade jag älskat om jag bara hade haft tålamodet att bygga upp konditionen. Och det kanske är löpträning som är min grej, jag vet inte? Vi får se? Kanske blir det så framåt våren/början av sommaren för jag ska ta tag i mina promenader igen för jag älskar att röra mig utomhus men gråvinter gör något med min mentalitet och motivationen till att röra på mig sjunker ner mot bottennivåer.


Och när jag sedan tittar på alla fina vinterbilder från landskapen norr om oss så blir jag rätt knäckt, saknar vinter så det gör ont i själen, men men i Skåne är det sällan vinter så jag får väl längta efter den tidiga våren och sen den ljuvliga sommaren då jag kan röra mig ute hur mycket som helst! Och ja jag är en latmask som tränar i perioder.

Hur tränar du? Har du några bra tips på att komma igång? Vilken träning är den du gillar bäst?

1 kommentar:

  1. Det som funkar bäst för mig är sk power walks. Jag ger mig ut med en kopp kaffe innanför västen på morgonen. Är sedan ute i minst en timme. Jag går snabbt och svettas.
    Tycker det är härligt. Jag brukade gå på gym, och borde nog ta upp det igen också. Men jag avskydde, som pesten, att lyfta skrot etc. Jag gillade däremot klasser, ffa step-up aerobics. MEN det var det som förstörde mina knän, jag vet det. Jag kunde köra flera sådana pass i veckan ,och jag älskade det. Men, som sagt...knäna...
    Nu skulle jag vilja testa zumba, tror jag. Klasser passar bäst för mig. Att stp på golvet och lyfta vikter är så dödens trist att jag nästan mår illa bara vid tanken. Nä, jag gillar mina prommisar, ngt radioprogram nedladdat, och sen ut i naturen...
    Kramar!!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin