tisdag 3 februari 2015

Sjukt...

... som alltid i slutet av januari och början på februari, vi trillade dit barnen och jag, sonen tog nio dagar med feber på rad, tror det är nytt personligt rekord för hans del, i fredags kväll bara grät han och sa att han orkar inte ha mer feber, så sliten och trött en nästan 11-åring kan bli av att vara sjuk. Visst vi ska alla harva igenom ett antal förkylningar och influensor innan immunförsvaret har tränat upp sig, men så kommer alla nya virus och baciller och ställer till det och då trillar jag dit , för 2 veckor sedan var jag rejält förkyld och hemma från jobb i tre dagar, jobbade sen en hel vecka och så ramlade vi in i förra veckans sjukperiod, med hosta snuva och feber. Sånt leder alltid till att det är tyst här på bloggen, andras bloggar läser jag och skriver i bland en rad eller två, men att spotta ur mig egna vettiga inlägg det finns det inte ork och energi till. Jag dras fortfarande med resterna av hostan och vissa dagar är det bättre andra sämre så när orken och energin är jag tillbaka med ny skrivkraft och förhoppningsvis intressanta inlägg igen!

1 kommentar:

  1. Usch vad segt och trist med alla förkylningar som ni dras med.
    Hoppas att ni snart är friska och krya. På riktigt.
    Kramar

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin