torsdag 19 februari 2015

Sportlov, kort vecka...


Vecka åtta, skånsk sportlovsvecka, kortvecka, kompade ut tidigt igår och semester i dag och i morgon, skönt att få lite familjetid och göra utflykter tillsammans. Att få familjetid är så viktigt, dagarna som kommer är planerade med utflykter, promenader, biobesök och finmiddag hemma.



I helgen som gick, efterlängtad besök hemma hos svärföräldrarna, kaffe i fina koppar och god samtal, så värdefull tid tillsammans med dem och den är viktig både för dem och för oss.




Veckan har också bjudit på biobesök, tillsammans med tjejkompisar såg jag det upphaussade filmen 50 Shades of Grey och det faktum att jag läst böckerna gjorde nog att  jag inte tyckte att filmen var så bra, en del av scenerna kändes så krystade, och jag tror inte den blir någon Oscarsvinnare,


Veckan har också haft med sig en otroligt rolig körövning med utmaningar i form av Bernsteins Chichester Psalms på hebreiska... lovar att det kräver övning även för en språkfantast.

Nu väntar ett härligt veckoslut delvis med planerade äventyr men även med möjlighet till roadtrips med mannen och barnen!

Ha en härlig helg


2 kommentarer:

  1. Du har sett den :-)
    Inte jag. Inte ännu. Många menar att filmen är bättre än boken eftersom man slipper det dåliga språket, haha!!
    Jag har också läst böckerna, och jag är lite sugen på att se den nu i helgen. Vi får se.
    Den lär ju GÅ väldigt bra iaf. Så författaren kan återigen skratta hela vägen till banken.
    Skönt med kortvecka och sportlov. Roligt med kören och sånger som kräver sin kvinna.
    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  2. Annika: jo förvisso slipper man det dåliga språket men en del av scenerna kändes krystade eftersom det var mycket intimitet, kanske blir det bättre i de andra filmerna. Vi får jämföra åsikter när du sett den. I dag ska vi se den svenska filmen Cirkeln. Ja körsång är kul och krävande lite övningstid blir det nu i helgen.
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin