söndag 3 november 2013

Alla helgons helg





Allhelgonaafton med middag hos fina vänner, så gott, lugnt och trevligt, det var en mycket avslappnad familj som gick hem och njöt av att det hade slutat att regna.

Allahelgonsdag, tidig morgon, samling i Tottarps kyrka, en kyrka med anor från 1100-talet. det är något visst med den kyrkan, doften av glimmande stearinljus, av gamla traditioner som blandas med nya. Om en månad firas första advent där, så mysigt  och kanske får jag tid att ta fler foton då. Både i kyrkan och hemma har vi tänt ljus för dem vi saknar,  tänkt på vänner som har förlorat någon de håller kär.

Det blev en lugn lördag, i ugnen puttrade en gryta med Pulled Pork, första gången vi testat att laga denna rätt som många pratar så varmt om, men som vi inte har testat innan.



Det har också varit tid att läsa den senaste veckan, massor av bra böcker har passerat genom mina ögon och händer, några väldigt bra andra tja så där men läslusten som försvann i september är helt tillbaka och det är så skönt att avsluta kvällarna med några kapitel härlig läsning. 

Nu ska vi njuta av en gråmulen söndag har på känn att det blir en lat dag, kanske lite spel, lite skisser, lite av allt möjligt.

Kram & hoppas ni har och har haft en fin helg!

1 kommentar:

  1. SÅ skönt och lugnt det låter.
    Så ska det vara i Allhelgona.
    vad tyckte du om pulled pork? Jag gillar det. Har ett så gott recept efter min svärfar som han brukar göra.
    MUMS!
    Trevligt med bra böcker. jag köpte en bunt hemma som jag läser nu. Just nu håller jag på med "Då tänker jag på Sigrid" av Elin Olofsson. Bra!
    Kram!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin