lördag 16 november 2013

Snabbt summerat





Efter en vecka som blev precis som jag misstänkt, in i ny på jobbet bubblan eller rättare sagt praktiken har gjort att hjärnan här hemma  går på sparlåga. Det har varit en otroligt lärorik vecka, massor av ny kunskap och fascination av hur det väldigt förtidigt födda barnet kommunicerar med sin omgivning och jag säger bara respekt åt alla som jobbar med för tidigt födda barn, ni har min beundran.



Här hemma har det däremot varit sjukstuga, dottern drabbades av höstförkylning och fick stanna hemma några dagar, så vi har myst och pysslat och funderat på julkort och lite andra adventsförberedelser. Vi ser båda framemot det.

I morgon är det ledig söndag och vet ni vad, jag har inte några planer på något mer än att bara vara och njuta av tillvaron, kanske en promenad längs med havet och skratta tillsammans med man och barn!

Ha en skön helg!

Alla dagens bilder tumblr.com


3 kommentarer:

  1. Jag med, beundrar de som arbetar med förtidigt födda. Ja, alla inom vården måste jag säga!

    Hoppas dottern kryar på sig och att du också känner att du har balans med allt omkring dig Nettan. Nu rusar tiden igen och julen känns jättenära - jag är fortfarande kvar i höstbubblan! New York var en mix av jul och höst idag, ganska läckert ;)

    KRAM fina! Ta hand om dig!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, jag beundrar också er alla som jobbar inom vården.
    Ni går ett sådant jättejobb.
    Jag hoppas att ni ska få slippa förkylningar efter att din dotters är avklarad.
    Att bara vara och att njuta av tillvaron är ju underbart.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tacksam för de som jobbar inom vården och är där för att de vill. . .
    Var själv förtidigt född, 2 månader. . .

    Kram N

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin