tisdag 12 november 2013

Erfarenheter berikar heter det ju!

Ödmjuk är jag, stolt nybliven faster till en liten tjej. Så bedårande söt. Men jag är också ödmjuk inför det mirakel som kallas liv. Känslan av att möta det de allra första skälvande minutrarna är magiskt, berikande och lärorikt.

Önskar att sjukvårdens politiker kunde gå en dag i en sjuksköterskas skor på min VFU-placering och se med andra ögon på vad vi sjuksköterskor gör och kan.

Så med andra ord i dag är jag fylld av ödmjukhet och tacksamhet inför livet!!! That´s it!

Dagens bild tumblr.com


4 kommentarer:

  1. Åh, sån fin bild. Påminner mig om en bild på min och min pappas hand när jag var liten, den var frimärke ett tag faktiskt ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis kära faster! Vad roligt och stort. :) Och du vet att jag tycker att ni som arbetar inom vården är änglar. Änglar som borde belönas och uppskattas mer för det fantastiska arbete ni utför varje dag. Igår blev jag återigen påmind då jag besökte akuten. Ni gör skillnad.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Grattis till fasterskapet. Så roligt.
    Vilken underbart fin bild.
    Påminner mig om det band min dotter har till min 95-åriga mormor.
    Priceless.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så vackert skrivet och bilden säger också mycket.
    Ni är guld värda och jag kan bara ge en stor eloge till er som jobbar inom vården!

    Ha det fint!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin