söndag 10 november 2013

Upplevelse



Under de tre år store sonen gick i gymnasiet blev det tradition att gå till domkyrkan i Lund och lyssna på Förklädd Gud av Lars-Erik Larsson, en varm härlig ljuspunkt i början av november och som på något vis inleder den här perioden som leder fram till jul. I år blev sonen inbjuden att delta som cellist och givetvis valde han att delta i detta vackra orkester och körverk. Så i år blev det enligt tradition och jag blir lika rörd varje gång jag lyssnar på detta fantastiska stycke. Att höra duktiga elever sjunga och spela och se glädjen hos dem gör mig lycklig!



Tre glada extra orkestermedlemmar, två härliga cellister och en violast, alla tre studerar musik på olika ställen i landet och det är så häftigt att få följa dem på deras resa! 

I dag söndag firar vi far, vi vinkar hejdå till sonen som åker åter till Värmland och laddar för fem veckor med verksamhetsförlagd utbildning för min del, misstänker att jag kommer gå in i en bubbla och hittar ur den lagom till nästa helg.

Må gott och ha en fantastisk vecka

3 kommentarer:

  1. Har också firat far i dag ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fin han är sonen och jag kan tänka mig att det var en mäkta stolt familj som satt där i bänkraderna och bara njöt av allt det vackra. Och vilken ära att bli inbjuden. Så roligt att det går bra för honom. Och snart träffas ni igen. Julen är inte långt borta nu.

    Och Lunds Domkyrka som är så vacker. Även om jag ännu inte hämtat mig från barndomens besvikelse över Jätten Finn. ;)

    Ta hand om dig vännen och så håller jag tummarna för att du får en riktigt spännande VFU.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. VAD härligt.
    Jag hade gärna varit med och lyssnat också. Underbart.
    Du kan vara stolt över din duktige son.. DET är du ju också, det vet jag.
    Det är så speciellt att se sitt barn framträda.
    Mmm…önskar jag varit med.
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin