lördag 13 april 2013

Vad gör skillnad...

... att lära känna sig själv, sin kropp tar tid. Jag är ingen expert men jag har lärt mig nya saker om mig själv den här tiden som gått. Men i bland har jag varit rädd, rädd för vad som ska hända, hur det ska kännas. Rädd för att inte vakna i tid, att vakna för sent och med de effekter som kan komma av en känning nattetid. För kroppen kan luras, skrämmas och saker och ting är inte alltid som de ser ut. Men  nu efter nästan tre veckor börjar saker och ting falla på plats, rytmer börjar infinna sig och med dem ett lugn, en viss trygghet igen. Sen har vi alla fördelar som har kommit i samband med detta, ett jämnare humör, en känsla av sammanhang och ett bättre mående än på länge så visst har det blivit bra och det har jag aldrig tvivlat på.

Veckan i övrigt har varit tuff, massor i skolan med olika intressant föreläsningar, dock var gårdagens etikföreläsning/seminarium det som gav allra mest och som egentligen skulle behövt vara en heldag eftersom etik är svårt i vanliga fall och ännu svårare när det handlar om barn och sjukvård. Att fatta beslut åt barnet, att låta ett barn fatta beslut som rör dem själv och allt däremellan.

I dag är det lördag och som de två senaste lördagarna blir det till att skriva projektplan tillsammans med min skrivkompis. Vi vill bli klara snabbt och kunna lägga det bakom oss.

  

Frukostvanorna har ju ändrats radikalt här hemma och jag kan konstatera att det sprider sig som ringar på vattnet till man och barn, kul att se hur små förändringar kan förändra så stort, men sådant förtjänar ett eget inlägg när jag får tid och lust.

Här hemma lyser våren med sin frånvaro, vi hade några fina dagar i början av veckan men sen blev det rent gråväder, regn och kyla så vi hoppas att våren hittar tillbaka. På andra sidan Atlanten hos Annika i Reston blommar körsbärsträden och hon har tagit otroligt vackra bilder så jag ryser när jag tittar på dem. Kika gärna in hos henne och de vackra bilderna. Här har inte ens magnolian börjat slå ut än men men våren kommer säkerligen någon gång.



Hoppas att ni alla får en underbar lördag! Kram

(dagens bilder tumblr.com)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag slank in efter att jag sett ditt namn under mitt hos Lottas underbara blogg.
    Jag ska läsa vidare bakåt. Det verkar som vi är "söta låtsassyskon". Diabetes är en sjukdom med många ansikten. Det är en ytterst indivuell sjukdom. Utvecklingen har verkligen gått framåt när det gäller mycket. Du skrev om nätterna. Jag fick hundratals känningar på förnatten i flera år innan en smart läkare berättade att jag aldrig får gå och lägga mig med ett BS under åtta. En del behöver ha upp till 12-13. Det lät jättehögt för mig då. Måste säga att det är det bästa råd jag fått under 23 år som diabetiker.
    Önskar en trevlig helg
    Bosse

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att du gillade mina bilder så mkt.
    Bilden du har tror jag är från DC, Tidal Basin, där körsbärsträden blommar som allra vackrast.

    Känner så för dig med din diabetes. Förstår att det är skitsvårt att landa i det.
    Men du verkar fixa det hela bra.
    OCH det är ju bra att bolla med andra som har sjukdomen, som Bosse ovan.

    Coola Anna är en annan bloggerska som har sjukdomen. Vet inte om du läser där, men hon skriver en trevlig blogg.

    Stora kramar från mig!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig kära vän och skickar dig styrkekramar genom cyberrymden. Jag kan bara föreställa mig vilket känslomässigt kaos ni har gått igenom den senaste tiden. Lite som att vara fast i en torktumlare. Men jag blir glad av att läsa att du känner att det går åt rätt håll, att du mår bättre.

    Att dessutom klara av ett skolarbete samtidigt är starkt Nettan. För även om det är intressant och roligt så är det tufft som det är redan innan. Skönt att du har en studiekompis som du gör arbetet tillsammans med. Att ni kan stötta varandra och peppa varandra. Det betyder mycket. Lycka till!

    Här strålar solen idag och det blåser varma vårvindar. Jag hoppas att det gör detsamma nere hos er? En dag för att hänga ut tvätt på tork och gå utan jacka. Som vi har längtat. :)

    Jag hoppas att du får en fin kommande vecka Nettan.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin