söndag 14 april 2013

Bland saker och ting




I bland faller andan på, och i dag var det klädkammarens tur som förutom att innehålla en hel del av familjens kläder även innehåller en hel del annat, bland annat en flyttlåda från stora flytten för snart ett och ett halvt år sedan. Nu i dag tog vi itu med den, orken viljan och lusten har inte funnits men när vi somnar i kväll somnar vi lite mer lätta om hjärtat då vi städat undan och strukturerat om. Känns också oerhört rent att göra sig av med sånt som inte använts de senaste åren i fråga om kläder och skor. Men även om jag nu genomfört en hel del förändringar i den så är det inte läge att fota den för den är inte estetiskt tilltalande. Kanske blir den aldrig det men jag har mina planer, frågan är om mannen i mitt liv går med på planerna eller ej???



Jag kan ju drömma om en walk in closet á la ovan visst är det vackert? Sannolikheten för en sådan är minimal men jag letar vidare efter inspiration och fastnade för bilden nedan...


... denna skulle passa i vår avlånga klädkammare. Nåja vi får se vad tiden bär i sitt sköte. Drömma och göra planeringar som får revideras kan jag ju alltid göra. På bilden nedan finns en annan variant som inte fungerar här hemma men det var snyggt!


Nu är det söndag kväll och en vecka fylld med skoluppgifter väntar. Väntar gör även diverse justeringar i insulinet också eftersom balansen är lite rubbad men det ska bli bara bli bra även om jag åker lite berg och dalbana i bland! Stor kram till alla fina som hejar på!

(Dagens bilder via tumblr.com)

5 kommentarer:

  1. Så skönt att rensa Nettan! Jag mår alltid så bra när jag gör det. Vi har kartonger som fortfarande inte är uppackade efter vår flytt. Jag gillar det inte ( å andra sidan är det ett bevis på att vi inte saknar innehållet)!

    En walk in closet...oh yes. Det vore fint. Jag fick se en livs levande förra helgen och det var läckert!

    Ha en fin vecka Nettan och tack för dina värmande ord!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack söta för din kommentar! Gud vad fina bilder, vilken dröm att ha så stora ytor till att ha ordning o reda på alla kläder. :) gillade första bilden skarpt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack söta för din kommentar! Gud vad fina bilder, vilken dröm att ha så stora ytor till att ha ordning o reda på alla kläder. :) gillade första bilden skarpt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag blir helt lyrisk när jag ser dina bilder. Bara tanken på att slippa vika alla skjortor när man har strukit och bara hänga upp dem i rader skulle förenkla arbetet mycket. Har just läst om folk med sjuklig samlarmani - har själv ett stort förråd där åtskilligt skulle gå att slänga. I så falla skulle man kanske få plats med några skåp enligt ovan.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Ja, vilken dröm att ha en sådan VIC.
    Rena rama önskedrömmen.
    Jag har ingen VIV övh.
    Bara överfulla garderober, och min egen ska jag ta hand om imorrn :-)
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin