fredag 19 april 2013

Galleri fredag - Trä

Ta i trä, eller? Om jag nu ska skriva och visa bilder på trä så finns det för mig ett instrument gjort i trä som har en fantastisk klang och som under åren har spridit så mycket glädje här hemma. Ni vet vad jag menar, cello, nästa helg  väntar en spännande tur för oss, nästan ett års studier där vi inte har en aning om utvecklingen skall vi få se, höra och njuta av. Nästa helg i Värmlands skogar, jag längtar!


Något annat som jag också kan längta till nu så här när våren nalkas är vårt förra hus, med sina magiska skrymslen och vrår, trappan i vackert trä till ovanvåningen på baksidan, det huset som var hemma och som blev hemma så snabbt efter att vi flyttade dit. Nu har ju vår fd hyresvärd sålt huset och jag hoppas att de som köpt det uppskattar charmen med det! Men jag saknar det, och det var aldrig aktuellt för oss att köpa det.


Hoppas ni alla får en härlig fredag, vi ska ha det i varje fall.

Kramar

7 kommentarer:

  1. Det är något visst med trä, i alla dess former och skepnader. Levande och med så många nyanser. Trä och glas kan jag nog inte få för mycket av:)

    Ha en underbar helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Åh, skall ni få avnjuta en konsert på Musikhögskolan? Där finns mycket trä som är med och skapar vacker musik; cello, fiol, flyglar...=)

    SvaraRadera
  3. Cello ja. Givet för dig!
    Förstår att du längtar till nästa helg!
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Å, varför tänkte jag inte på mina instrument? Jag har ju både ett piano och en gem-orgel i trä! Fint inlägg och intressant att höra att du spelar cello. Du måste berätta med om det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å nej jag spelar inte cello, men min äldste son gör, och har gjort sedan han var 7½. Han pluggar musik på Ingesund. Jag däremot har spelat fagott för många många år sedan och nu roar jag mig med att sjunga i kör...

      Kramar

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin