torsdag 18 april 2013

Vår, Spring, Primavera, Printemps...


... kärt barn har många namn och visst har våren äntligen hittat hit och med den så har även de här rullat fram ur gömmorna...sonen gillar verkligen sina kulor, små, stora, alla har de olika namn och på skolgården rullar kulorna åter igen. Och visst är de fina?


På morgonpromenad genom byn fastnar jag framför blomsteraffärens skyltning, alla dessa vackra blommor, färger och former, hur snyggt som helst. Vackert!



Studierna pågår för fullt, pasta & kycklingsallad till lunch och nästan sommarvärme utomhus, livet är rätt skönt just nu!






Och på många gräsmattor  just nu blommar dessa vackra blommor...


På promenaden under morgonen hann jag  med att besöka bageriet, de hade en nyhet som vi testade, bara för att vi kunde... mer om det en annan dag!

Ha en alldeles underbar torsdag! Kram


5 kommentarer:

  1. Visst är det så härligt med våren.Nu ösregnar det här, men det gör inget.
    KULOR!!
    Du ger mig uppslag till ett nostalgiinlägg.
    ÅÅ vad mysigt det var med kulor.
    DET var vår det!
    Det och slängrep och hopprep.
    DET var tider det :-)
    JAG är så glad att DU njuter av livet just nu.
    Heja dig!
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles underbart skön torsdag för er:) Härligt!

    Visst känner man krafterna återvända när vindarna, som visserligen är ganska hårda idag, är lite ljumma och solen värmer gott!

    Har haft så mycket med framtidsplanerna att jag emellanåt glömt både tid och rum och definitivt inte varit så närvarande i bloggvärlden som jag skulle velat. Men nu har det släppt lite och det återstår mest väntan och funderingar på hur jag ska driva det framåt:)

    Ha en fin helg, fina du!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Jättefina kulor - roligt att de har kommit tillbaka. När jag var lärare för 10-20 år sen var kulorna helt ute...
    Vackra bilder för övrig!
    kram

    SvaraRadera
  4. Så kan du inte göra? Vad finns i kartongen? Vill veta. NUUUU!!!! :)
    Jag hade också en kulsamling. En del riktigt fina.
    Ha en fin helg
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  5. Hej igen Nettan!
    Jag försöker maila dig på din gmail-adress du anger i din profil, men får tillbaka att mottagaren inte finns!
    Jag har bara en liten grej jag skulle vilja skicka till dig, så om du vill maila mig din adress skulle jag bli glad:) sovdesuz@gmail.com

    Ha en härlig helg!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin