söndag 9 december 2012

Det finns fördelar...

... och det finns enligt maken nackdelar med att bo i Skåne på vintern. Jag älskar ju vintern, snö, is, kyla och gnistrande vinterdagar ja tack. Nackdelen är att när det kommer snöstorm (eller regnoväder) så snöar (regnar) det från alla håll och kanter, inklusive från de håll du inte räknar med, dvs nerifrån och från sidan. Glömmer aldrig mitt första möte med skånskt oväder ute på landet och jag lovar det regnade från alla håll och kanter, har nog aldrig varit så genomblöt av ett regnväder som den gången. Efter det har jag lärt mig att plocka på mig rätt kläder efter väder! I går var det strålande vinterväder, några minusgrader och sol från vinterklar himmel.


Sen idag vaknar vi till mulet, på min morgonpromenad genom byn började det blåsa och när jag kollar vädret  så är det en klass 2 varning utfärdad över det sydvästra hörnet av Skåne, och var bor vi, jo i det sydvästra hörnet av Skåne, så det blir spännande hur vädret kommer att bli de närmaste 24 timmarna, det finns ju gånger då vi inte har kunnat ta oss till jobb pga av all snö, nu får vi se hur det blir....


Ha en skön söndag och en glad andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin