fredag 21 december 2012

Det finns blomsteraffärer och så finns det

... Blomsterkompaniet i Vellinge! Men först den obligatoriska granbilden, i går tog vi in och klädde årets julgran. Min  lediga fredag har varit fylld med pyssel och trots att jag vaknade tidigt så har dagen blivit mycket bra!




Åter till Blomsterkompaniet, först hade barnen och jag planerat att binda en egen krans, men jag insåg raskt att tiden räcker inte till till detta pyssel i år. Så vi åkte till fina Jea som har Blomsterkompaniet i Vellinge, hon gör de mest fantastiska binderier, arrangemang och fina kransar och till henne vänder jag mig alltid när jag ska skicka blommor någonstans.  Nu var vi på jakt efter en krans till dörren och som den underbara människa hon är involverade hon barnen som tillsammans med hennes  hjälp i butiken monterade ihop årets krans.



Mossa tulpaner och taklök


Nyfikna barn som planerar och funderar!



Årets krans!




Detaljbild på äpplet i vax! Vintrigt!

Ha en ljuvlig fredagkväll!

6 kommentarer:

  1. Finfin gran och dörrkrans hemma hos er Nettan. Härlig julstämning. :)

    Och visst är det guld värt att ha en riktigt bra blomsteraffär. En favorit som man vet alltid levererar. Jag har två sådana favoriter som jag vänder mig till då det ska inhandlas eller budas något i blomsterväg. Två pärlor. :)

    Ta hand om er och ha en fin fredagskväll och en riktigt god jul. Här har de fallit vitt från skyn hela dagen så kanske det kan bli en vit jul i år. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta!
      Jo det är guld värt med en bra blomsteraffär och någon som kan så otroligt mycket!
      Vi hade en härlig fredagskväll och nu väntar två jobbdagar innan det är jul!

      Kramar

      Radera
  2. Kransen - helt underbar! Läckert med vaxat äpple. Har inte sett det tidigare. En bra blomsterhandlare är som Lotta skriver verkligen guld.

    Stor kram och ha en skön helg nu innan den stora dagen på måndag!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Barnen blev så underbart glada över att kransen blev så bra! Härligt med julstämningen.
      Hoppas ni får en underbar jul!

      Kramar

      Radera
  3. Jättefin krans och vad roligt att barnen fick vara med och bestämma ändå! Så rätt att inse att ibland räcker inte tiden till för allt, även de roliga sakerna får stryka på foten ibland.

    Här har du en till som kan ligga sömnlös hur länge som helst! Stress är en bov och fullmånen en annan, för mig i varje fall. Botemedel har jag inget hittat, men ibland stiger jag helt enkelt upp och försöker sysselsätta mig med något eller åtminstone skriva ner vad som rör sig i huvudet på mig.

    Jag vill önska dig och din familj en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

    Julkramar
    Suz

    SvaraRadera
  4. ...och så vill jag såklart önska dig och dina kära en riktigt God Jul!

    Stor kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin