lördag 14 april 2012

Vänlighet föder vänlighet




Är ju inte någon nyhet, och att göra gott i vardagen är ju egentligen inte något som är speciellt svårt eller avancerat och kostar så oerhört lite. Där vi bor nu har vi gemensam tvättstuga och när vi flyttade hit bestämde jag  mig för att jag skulle inte reta mig på hur alla andra gör, utan bara låta det rinna av mig och lämna tvättstugan i det skick jag vill ha den, under dessa månader har jag konstaterat följande:

Är inte tiden bokad är det fritt fram att tvätta
Att tvättmedelsfacken (ni vet där tvättmedlet läggs och sköljmedel) kan variera i renhetsgrad precis som att vissa inte rensar torktumlaren efter sig!
Att om jag viker någon annans tvätt av ren vänlighet kanske någon annan gör det för mig i stället för att bara slänga allt i en hög på golvet/bänken.




Så i dag jobbar jag med min vänlighet och hoppas att vänligheten kan föda vänlighet och samtidigt drömmer jag om en alldeles egen tvättmaskin och torktumlare igen...

Men det finns fördelar med gemensam tvättstuga och vet ni vad, nu samlas inte den rena tvätten på hög och väntar på att sorteras in i lådor och skåp för det görs samma dag som vi tvättar! Det är effektivt gentemot när vi hade egen tvättmaskin och tumlare, det blir inga högar som ligger i veckor!!!

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad av att läsa ditt inlägg Nettan för det är ett inlägg som verkligen speglar vem du är. En kvinna med ett stort, stort hjärta och visst har du rätt, vänlighet föder vänlighet. Kanske vinner man inte alla men om så bara en endaste så är det ju lycka. Och nog vore världen bra mycket trevligare om alla tänkte som du gör. Heja dig Nettan! :)

    Ha en fin helg vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med Lotta! Du är precis så som jag önskar att vi borde vara mot varandra. Det vore fint att dela tvättstuga med dig!

    Det finns något rogivande med att vika tvätt tycker jag. En god vän med familj har nyligen flyttat in i ett nybyggt hus. De la ner extra omsorg och planering på tvättstugan. Man kan stå vid en stor bänk och titta ut mot när man viker :)

    Kram och tack för ett fint inlägg!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin