söndag 29 april 2012

Gamla minnen

Hos svärföräldrarna i går kom gamla fotoalbum fram! Att höra svärmor berätta om sin farmor och farfar var så intressant! Att sen få en bild av de människor hon ofta berättat om är underbart. Att få en glimt av det förflutna....



Gamla album och gamla lås! Hänger ni med för nu börjar vi? 


På den första bilden finns min svärmors farmor, en bestämd dam med fyra barn, min svärmors far är den unge mannen som står bredvid sina systrar. Bilden är tagen i början av det förra seklet. Bilden bredvid visar en av de vackra detaljerna från fotoalbumet.





På de här två bilderna  finns min svärmors far och mor. Vilka porträtt det togs för länge sedan och de är så vackra än idag!                                      

Dessa för oss i går två helt okända personer var jag bara tvungen att ta med, kvinnan för att bilden från 1921 var så otroligt vacker, det är ett sådant lugn i hennes ögon! Mannen, för att bilden förmodligen är tagen någonstans före 1890. Så urblekt att detaljerna är vaga men ändå ett avtryck av tidens tand, ett spår av att denna människa levde och fick plats i ett album som vi tittar i idag och funderar på vem han var och vad han gjorde?

1 kommentar:

  1. Nettan! Jag blir alldeles varm inombords...dina tankar är så lika mina. Jag har sedan jag var liten tyckt om album.
    Kunde sitta länge, titta, fundera, undra hur de här personernas röster lät, hur de var som personer. En och två generationer...så nära men ändå långt borta.

    Vilka vackra album och bilder!

    Så slår det mig...kommer mina barn med familjer titta i album? De senaste 10 åren är de flesta bilder digitala.

    En vacker stund ni hade tillsammans tycker jag.

    Stor kram finaste Nettan!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin