torsdag 26 april 2012

Torsdagslyx

Ledig dag, pinsam utflykt till en av byns affärer då det visade sig att mannen hade mitt betalkort, så det var bara att snällt åka hem utan att handla! En bra bok och ett tyst hus förbättrade dock humöret och ännu bättre blev det av dagens utvecklingssamtal på barnens skola! Gott gry i barnen och det är skönt att jag kan få vara stolt över dem precis som man ska vara som förälder!




Sen i väg på vårkonsert med LUO och där tog sötdottern en liten tupplur! Vi fick lyssna på bl.a. Bizet's Farandole och Vivaldis dubbelkonsert i G-moll för två celli. Fantastiskt härligt att få lyssna på duktiga ungdomar som tycker om att spela allt från barock till modern musik, vi fick nämligen lyssna till filmmusik med 007 som tema!





Väl hemma middag, nattning av övertrötta barn och en stor kopp te som jag tycker att jag gjort mig förtjänt av en dag som denna! Ingen behöver väl tvivla på vilket temärke som står högt i kurs här hemma? I morgon är det fredag och vet ni vad? Jag är ledig då med!



Alla bilderna i detta inlägg är mina egna, ögonblicksbilderna för dagen!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga ögonblicksbilder du tagit!

    Det låter fantastiskt att gå på vårkonsert med bred repertoar. 007 som tema var inte dåligt. Gillar!

    Du undrade tidigare vilket Kusmite som var min favorit. Jag kan ärligt talat inte säga för jag är Kusminybörjare ;) Men din St. Pétersburg ser lockande ut. Kan tänka mig att det är en mörkt te med kraftfull smak!

    Vilken sötnos som sover där på bilden, det ville jag också skriva.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!

    Jo det var oneklingen häftigt när stråket klämde i när de spelade Goldfinger! Helt underbart!
    St. Petersburg är en Earl Grey variant som är mer fruktig, kan rekommendera det! Det har blivit mitt favoritte! Just på tehuset Java i Lund har de många olika smaker. Får se om jag ordnar en utlottning senare av lite blandade teer, ska fundera på det!
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin