söndag 22 april 2012

Söndagsmorgon

Brukar oftast innebära sovmorgon om jag är ledig men inte i dag! Vaknade 7:15 och kunde inte somna om. Så 7:30 hade jag dragit på mig träningskläderna, tagit med tvättkorgen ut i tvättstugan och startat dagens första maskiner innan jag begav mig ut på en power walk på ca 4 km. Ute var det klart väder och inte så kallt, så det blev en skön runda både genom villakvarter men även genom lite naturområde i närheten, hittade en pulkabacke till barnen till nästa vinter! Tanken var också en promenad längs med stranden i Lomma men vi får se hur det blir med det då regnet öser ner ute. Förvisso ett härligt vårregn som gör att allt blir så ljuvligt grönt men det är inte det roligaste väder att promenera i längs med stranden så vi får se?





Eftersom regnet har öst ner i dag och min promenad längs havet regnade inne så blev det andra aktiviteter i stället! Då barnen har en av sina absolut bästa vänner här passade vi på att baka, valet föll på Kärleksmums efter min mormors gamla recept och på chokladbollar. Det var många minnen som trillade på plats eftersom chokladbollar är något som vi sällan bakar i denna familj så har vi inte vanan inne i att få ordning på geggan som ska till för att bollarna ska bli bra men vi väntar testar och ser...

Sen väntar en lugn söndagskväll, jag jobbar kvällen i morgon  så det blir till att ladda batterierna inför nästa veckas konstiga schema och sen går dagarna fort då vi snart är inne i maj...

Ha en skön sista aprilvecka!




2 kommentarer:

  1. Å Nettan, så skönt det lät med en PW och så baka Kärleksmums från din mormors recept. Både kärleksmums och chokladbollar är så gott och är ibland precis det man behöver.

    Stor kram! Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  2. Typiskt att man inte kan sova när man är ledig, kärleksmums är himla gott :) ha en fin vecka, 3 tanter

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin