onsdag 25 april 2012

VAB...

... kan betyda många olika saker,

Vill aldrig bada
Vill alltid busa
Vilket alltid betyder osv osv...
... men för småbarnsföräldrar eller förälder till barn under 12 år betyder det nog allt som oftast vård av barn, inte alltid så populärt och ofta en fundering om vem som ska vara hemma och när. Idag är det min tur, vi delar lika, (allt som oftast i varje fall) och mannen var hemma i måndags. Åter igen är det liten dotter och denna gången ställde jag diagnosen snabbt efter en natt uppe med mycket spring och svid, som tur är finns bra antibiotika som hjälper snabbt så inatt har vi sovit och sprungit mindre än föregående dygn så i morgon blir det skolan för unga fröken igen!

Vi har dock sysselsatt oss här hemma, vattenfärger, läseböcker, läxor, minns ni kanske den där roliga boken äppel där vi fick lösa korsord, hitta ord som rimmar osv, den arbetar barnen med i första klass och de älskar den, det går som på räls och hon har redan hunnit med att göra ut den! Så nu väntar Päppel på henne i skolan!


I morgon börjar min tredagars ledighet och det är massor av roligheter inplanerade, utvecklingssamtal för barnen, konsert i morgon kväll, inköp av födelsedagspresent till svärfar som uppnår en mycket aktningsvärd ålder och på lördag skall vi fira honom i Hembygdsparken i Ängelholm. Vi håller tummarna för finare väder än idag då regnet öser ner!

Hoppas ni andra har en härlig onsdag!

1 kommentar:

  1. Åh vad det var längesen man VABade...Tiden går så fort så fort. Äppel-Päppel böckerna har mina pojkar också haft - jag kommer ihåg att jag gjorde egna såna här små böcker till grabbarna som de hade hemma - och så många sådana som jag hjälpte andra elever att rätta när jag jobbade inom skolans värld.

    Du skriver så härligt Anette, jag blir inspirerad av dina texter och dina enormt fina bilder.
    Ha det gott tills vi hörs nästa gång
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin