fredag 4 november 2011

Porslin & glaspackning utan kras slutade med glasögonkras


Klantmamman var i farten i går! Big time!


Hela dagen lyckades svägerskan och jag att packa porslin och glas utan kras. På kvällen när det lugnat ner sig något och jag pysslat med håret (lagt i ny färg) så råkade mina glasögon trilla ner från hyllan i badrummet och rätt ner i klinkergolvet, något de gjort innan utan en enda skråma men i går kväll tog det olyckligt, ena glaset blev bara ett spindelnät av glas, och det kändes aningens retfullt! Nåja upp och leta reda på de extraglasögon jag har uppe, årsmodell 2000 om jag inte minns fel, hopplöst ute och omoderna, och en styrka för starka så jag blir lite yr mellan varven. I dag droppade jag ögonen och stoppade in linserna, något som jag sällan använder numera, men linserna åkte i för några timmar medan vi var till optikern för att se om det gick att laga mina älskade glasögon eller ej (de blev utdömda), så det blev till att ta med tre par bågar hem så jag har något att välja mellan, tar gärna emot åsikter om vilket du skulle ha valt?



Efter optikern blev det en runda på apoteket, både medicin till barn och mamman följde med hem + lite andra prylar. Eftersom barnen bad så snällt (utom den store då) tog vi en tur in på djuraffären, hittade billig kattmat till ½ priset som fick följa med hem. Barnen spanade in fiskar, grodor, fåglar och sist men inte minst kaninerna som låg och sov ovanpå varandra, så söta men de bor bäst i sin egen bur och inte hemma hos oss!



Nu däremot tar vi helg, njuter av att bara vara i kväll och sen helgen går i packandets tecken för när det är vardag hinns inte mycket med!

Kram och trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hej Nettan!

    Fy, vad trist med glasögonen! Det är så trist när sådant händer för man är ju beroende av at kunan se ordentligt och dessutom tenderar ju glasögon inte vara någon billig historia. Pengar som man kanske hade velat lägga på annat. Men saker händer och vad skönt att det nu är nya glasöon på gång.

    Jag tycker att de ser fina ut alla tre. Jag har själv glasögon då jag kör bil, går på teater och bio och även här är det dags att byta till nya och jag gillar att man kan ta med sig några bågar hem för att prova och känna sig för. Det är som sagt en större investering och något som det är viktigt att man trivs med. Du ska helt enkelt ta dem som känns bäst för dig. Du får berätta vilka det blev till slut.

    Ha en fortsatt fin helg Nettan och lycka till med all packning!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin