lördag 12 november 2011

Slow...

Bild: Pottery Barn

Fortsätter på temat slow.
Är otroligt skönt, att sakta få vakna i takt med gryningen och i lugn och ro. Långsam frukost tillsammans med familjen, melodikryss på radion och packningsplaner klara för dagen, ett rum ska röjas...Visst är långsamma morgnar sköna, rogivande och utan stress och måsten, att i lugn och ro läsa tidningen, eller den där boken som jag inte kan lägga i från mig, dricka en kopp med gott earl grey te eller det där nyrostade kaffet som luktar så gott när det är nymalet.

Att i lugn och ro få vakna men mysiga nyvakna barn som kommer och väcker en när solen glimtar genom fönstret. Att få vakna till en härlig dag helt enkelt! Att sen veta vad som är planerat gör det till en bättre dag och att sen när målet är nått känna tillfredsställelsen av väl utfört arbete!

Ha en underbar lördag!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Låter som en helt underbar lördag i mina öron och faktiskt ganska lik min egen. :) Här hemma är lördagen nog veckans skönaste dag med sovmorgon, långsam frukost, läsa tidningen i lugn och ro och lssna på Ring så spelar vi och Melodikrysset. Var och en som skrotar runt i sitt eget tempo. Ljuvligt och vardagslyx på allra högsta nivå. :)

    Jag hoppas att helgen har fortsatt på samma härliga sätt?

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin