torsdag 10 november 2011

En torsdag i november

Börjar med vardagsrapport:
Optikerbesök flyttat från tisdag till torsdag, dottern fortfarande febrig, blek om nosen men något piggare, nya prover i morgon och kaos i flytten... behöver jag säga att  jag är sliten? Tror inte det. Fick dessutom förklaring på min trötthet och huvudvärk i dag, för starka glasögon, min närsynthet har gått i regress, och jag har således för starka glasögon i relation till vad jag behöver, därav mitt konstiga mående i huvudet...Nu tar det två veckor tills de nya anländer och jag längtar!

Annars går veckan mot sitt slut och helgen är som vanligt fullplanerad, vi ska på vacker konsert i Lunds Domkyrka med ungdomarna från LEL som framför Förklädd Gud, en alltid lika pampig upplevelse och denna gången ska vi ha bra platser och vara  i tid och inte hamna längst bak, ska tömma kameran i morgon och ladda batterierna så att vi kan fota och filma ordentligt!
På söndag blir det avskedsmiddag hos våra fina vänner och grannar, inte klokt att vi flyttar om två veckor, känns så vemodigt men samtidigt skönt. Ser fram emot att göra adventsfint i vårt nya hem och bara njuta av att vara och inte behöva städa huset vi lämnar (lejer ut städningen). Men först och främst måste jag se till att tösabiten blir frisk och kan gå till  skolan igen, håll en tumme eller två i morgon så att proverna går på rätt håll!

2 kommentarer:

  1. Duktig du är!!

    Hoppas dottern kryar på sig och att allt går bra nu, snart är ni i mål med flytten. Jag förstår att det känns både vemodigt och skönt. Att förändra och bryta upp känns.

    Varm kram och all lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, dina uppmuntrande ord betyder mycket!

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin