måndag 21 november 2011

En helt vanlig måndag...

Grådis, dimman för dagen, förkylningsvirus (store sonen denna gång), skola, mellanmål, förbaskade flyttkartonger, planering har fyllt min måndag. Nu gör barnen läxor och jag pausar med att formulera ett blogginlägg.

Har arbetat hela helgen, med ett fantastisk skönt flyt, för en gångs skull har jag känt total harmoni. Så det har varit en bra helg. Så skönt att kunna komma hem och känna att jag har bidragit till att få någon annan att bli frisk. Men jag är inte enbart altruistisk, jag tycker om mitt arbete, men det är ett arbete och inte ett kall!

Nedräkning här hemma, flytten närmar sig med stora kliv och oron för att allt ska fungera och få plats svider i magen. Fortfarande ska arbetsrummet tömmas och plockas i hop. Men det går att göra bara vi bestämmer oss för att göra det! I kväll är det dags för kör och adventssånger, och på söndag sjunger tre av fem familjemedlemmar och det ska bli kul! Ha en skön vecka och nästa gång jag bloggar lär bli efter flytten!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej Nettan!

    Jag kan tänka mig att ni har fullt upp med flytten just nu? Jag hoppas att allt går bra? Att flytta är verkligen ingen lätt sak. Det ska packas ner, sorteras, slängas, bäras, installeras, packas upp och dessutom städa ur det gamla. Ja, det tar på krafterna att flytta. Men jag hoppas att det har gått bra och att ni när ni har landat i ert nya hem kommer att trivas bra och se frm emot att göra det till ERT. Ett nytt spännande kapitel i era liv.

    Ja, det har verkligen varit mycket dimma på sistone. Den skånska vintern i ett nötskal. ;)

    Jag hoppas att sonen mår bättre nu och att ni andra har klarat er?

    Skön känsla att känna flytet och harmoni i sitt arbete och du har ett viktigt arbte Nettan. Ett arbete som gör skillnad. Men som du säger, det är bara ett arbete - inte ett kall.

    Lycka till med sången på söndag och ha en fin adventshelg kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin