måndag 8 mars 2010

Teamwork

I varje fall vissa dagar. I dag har mina barn varit superduktiga, jag var och tränade innan i kväll och som vanligt så var det en som inte höll sig i skinnet och en som försökte se till att alla andra höll sig i skinnet. Det var skönt att träna, i går cyklade jag mitt första spinningpass någonsin och var det känns i dag kan ni ju bara gissa, så i kväll förtsatte jag att lägga sten på bördan, gympa med skivstång + vikter, kan tala om att jag har ont i muskler som jag förträngt att jag ens har. Men som jag länge har funderat jag har alla anledningar till att göra detta och det får helt enkelt pågå tills det har blivit en vana. Minst två gånger per vecka ska jag i väg och träna något pass på gymet, varje dag gäller v a r d a g s m o t i o n inte för någon annans skull utan för min skull!

Nu till rubriken Teamwork: Det är något som fungerat ypperligt på jobb i dag, det roliga var att det (trodde jag i min enfald) skulle kunna fungera lika bra hemma eftersom det fungerat så bra annars idag. Men det är bara att inse vi har något att jobba på här hemma i varje fall, så hur teamworkar ni där hemma? Jag är hjärtligt less på att vara den där trista tjatmamman, - en fälla jag trillar i tillräckligt ofta ändå! Att få tjata på barnen om var man lägger smutsiga kläder ( trots att de vet), att en tom diskmaskin kan fyllas ( eller fyller den sig själv? Någon som uppfunnit nått som jag missat?) Eller att tvätthögarna (ren tvätt) plockar in sig själva i lådorna. Vissa dagar önskar jag att någon av Törnrosas små feér skulle vilja låna ut sitt trollspö till mig så att hemmet alltid kunde vara nystädat, tvätt och diskfritt, men det är bara att bita ihop och ta itu med eländet, varje dag, Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin