söndag 21 mars 2010

Söndagssummering: En bra vecka i backspegeln

Veckan som gått har varit produktiv på det sociala planet även om det blev en dag hemma med Wille och hans ögon så var det ok. Kvalitetstid med barnen, besök på barnens förskola, underbart vårväder, besök hos min fina vän och hennes lilla flicka, huset fullt med tonåringar (igår). Härligt jobb och fina arbetskamrater, även om det blev ett dubbelpass. Bakning, samt sättning av surdeg -> ska leda till gott bröd (hoppas jag). Nästan en timmes skypesnack med min fina vän Åsa i Florida, så jag är mer än nöjd med denna vecka och jag hoppas att den kommande veckan blir lika bra!




I går lördag var en konstig dag, efter ett dubbelt arbetspass på jobb var jag helt däckad och konstig i kroppen, sov i omgångar och redan klockan 20:00 i går kände jag mig redo för sängen, men med huset fullt med tonåringar var det bara att glömma, strax innan 22:30 stod jag inte ut längre utan ramlade i säng och somnade på två röda för att vakna piggare denna dag.


I dag är det ju söndag, en lite latare dag idag, ska baka en del och fylla frysen så att vi har att ta av i veckan, gå på vårkonsert och bara njuta av livet! Fick dock börja dagen med att kasta den surdeg jag startat då den skiktat sig sig så det är bara att börja om igen. Så nu är en omgång bröd klara och nästa står på jäsning. Lite annat pyssel ska jag också hinna med idag. Vi har under veckan som gått lyckats hålla en bättre ordning här hemma så det krävs inte någon storstädning idag när jag är ledig och tvätten kallar inte heller så jag tror det blir pyssel med barnen idag, vi har lite som släpar efter samt att barnen vill rita påskbrev.
Önskar alla en skön söndag!

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin