söndag 14 mars 2010

Snart ännu en helg i backspegeln

Melodikryss, SMS med pappa om lösningartill krysset, mysig lördagsfrukost. Lövkrattning, jobb. Delikatesser från grannbutiken, parmalindad gorgonzola, getostpaj, fetaostfyllda chilifrukter, kycklingspett och lite räkor som avslutning på kvällen. Anna Bergendal -> Eurovision Song Contest i Oslo i maj!
Glada barn!


Denna helg har dock gått snabbt eftersom jag jobbat hela helgen. Förvisso ett lugn med att jobba under helgen och det är bara att inse att man kan inte vara ledig var helg även om det vore drömmen.

I fredags ledig dag med barnen och vi lät assistenten gå för fulla muggar och bakade kakor, både vanliga chokladkakor och enligt Neas önskan Kärleksmums á la Leila.



Tillverkning


Resultatet

Här hemma har jag bläddrat igenom PDF-katalogen från Tine K Home, mycket vackert fanns det att titta på men den bilden som gick rätt in i hjärtat på mig var denna nedan, Bilden är från Tine K's katalog.

Vackert, stilrent och ett lugn i bilden som ger mig tankar på lugn och ro. Längtan norrut gör sig påmind och att samla fina vänner kring middagsbordet och bara vara. Snart kommer våren och då är det dags att planera nästa musikpub här i byarna, och sedan rullar det på med bröllop i april, fina vänner som kommer hem, sommarssemester, O-ringen... och sen börjar det om igen!

Avslutar med vårt fina fruktfat, som vanligt är bananerna uppätna och denna vecka testar vi en ny frukt för oss, Pomelo.

Kram och trevlig söndag

Ps ni som läser här snälla lämna gärna en kommentar, jag blir väldigt glad före bara en rad och en åsikt om det som skrivs!

2 kommentarer:

  1. Hmmm....jag brukar lämna kommentar men ser sällan någon från dig hos mig.....hi, hi....har du glömt adressen till min sida?
    Roligt att se lite bilder vännen, kakorna ser verkligen goda ut.....

    SvaraRadera
  2. Visst är det något speciellt med våren som gör att man blir inredningssugen? T.o.m. jag...
    Låter som ni haft en bra helg.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin