fredag 3 oktober 2014

Födelsedag, och ibland vänder det...

Tänk att ett år kan innehålla så mycket...




... för ett år sedan fick vi veta att mannen skulle bli uppsagd till årsskiftet 2013/14. Ångest och panik, tårar av förtvivlan, oro. Följdes av desperat jobbjakt och försök till en så normal tillvaro som möjligt, flera månader senare och ett flertal intervjuer har mannen äntligen fått nytt jobb och börjar på på måndag. Ibland undrar jag om vi ska köpa en trisslott också.

... åter igen en födelsedag utan dig kära lilla mamma, i år skulle du fyllt 68 år och kanske du hade ett finger med i spelet den här hösten, vem vet? Eller så är det karma som hinner i fatt våra goda gärningar från nyårsnatten?


...barnens tredje scoutläger, och helt plötsligt går packningen mycket snabbare. Barnen har dock insett att de behöver egna ryggor att packa i som inte är för stora för dem (detta sätter vi upp på önskelistan till jul, tillsammans med scoutkniv/morakniv, matkåsa och bra byxor att ha när man är ute i skog och mark).



... på ett år hinner man inse hur värdefullt det är med utbildning och vad det betyder i det långa loppet, år av förberedelser gjorde att sonen gick vidare och kom in på sin drömutbildning.

... på ett år hinner så mycket förändras, det gäller verkligen att leva hör och nu och vara i nuet, för gårdagen kan vi aldrig få tillbaka och om morgondagen tja det vet vi egentligen inget om även om vi har våra kalendrar, planer och inbokningar! Livet är skört även om vi inte tänker på det viset dagligen. Jag jobbar min sista helg. Och det känns bra att veta att härefter styr jag min kalender själv, planerar mitt arbete  och strukturerar min tillvaro!.

... att på ett år hinner man få nya vänner både i bloggvärlden och på riktigt, och jag är så glad för mina fina vänner! I morgon är det bloggträff/tjejträff och jag ser fram emot det så mycket!

Ha en skön helg vänner!

1 kommentar:

  1. Så kloka ord, Nettan.. jag har varit dålig på att kommentera men följt dig. Har för mkt på jobbet just nu. Men tänker på dig och ser framemot dina inlägg!
    KRAMAR
    Hoppas bloggträffen blir fabulös! :))

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin