lördag 25 oktober 2014

Sista helgen i oktober...

... och ute regnar det av och till, vaknade till ett ösregn i morse efter att ha sovit oerhört gott i natt, dryga tio timmar, orsakat av suveränt bra massagebehandling i går, och jag vaknade och kände mig så utvilad och det var oerhört skönt. Vi har en lugn helg utan planer och det är så skönt ibland att det finns oplanerade helger att ta tillvara på och bara vara. 


Vi har påbörjat den stora höststädningen och köket är helt klart och det är så skönt när det är ordning och reda och alla saker är där de ska vara. Sådant gillar jag!



Barnen började sitt höstlov i går, två sena kvällar har de bakom sig då vi föräldrar ordnade disco med halloweentema i torsdags (mina barn blev positivt överraskade av vad vi föräldrar kunde åstadkomma i fråga om att pynta skolans matsal och pyntet fick vara kvar) eftersom många åker bort över lovet och inte är hemma så fick de ha discot en vecka tidigare, men det finns ett gäng härliga ungar som ska utgå härifrån oss och ge sig ut på en bus eller godisrunda tillsammans fredagen den 31:a, kul!  


Dottern och en av hennes bästa kompisar med konstnärsfull pappa. 




Veckan har också innehållit diverse musiklektioner, och i onsdags var jag med på dotterns flöjtlektion och det är så avkopplande att sitta med och lyssna och se hur snabbt hon tar in och lär sig nya grepp och skalor. Jag beundrar henne för det.


Om vi ska summera oktober en aning så kan vi ju summera det med att det har varit varmare än normalt, mer sol än vad vi är vana vid i oktober. Mer omtumlande än normalt och att månaden har gått så fort, med stora omställningar och tvära kast. Mitt nya jobba är så roligt, utmanande, men även emotionellt påfrestande för jag får se mycket som jag önskar att ingen skall behöva se.



Med denna bild kan jag enkelt summera en fantastisk oktober 2014. Nu går vi snart in i november och då startar planeringen för advent och planering inför härlig långledigt tillsammans med familjen kring helgerna vid jul och nyår. Men framförallt ska jag leva i nuet och fortsätta att utvecklas på mitt nya jobb.




3 kommentarer:

  1. Vilket härligt positivt inlägg. Skönt att få städat och ordning. Ditt nya jobb låter utmanande och spännande. Skönt med lov för barnen, mina är dock så stora så de klarar sig bra själva.
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Härligt att det känns bra på nya jobbet! Även om det naturligtvis finns tråkiga livsöden som vi önskar inte fanns. Måste ändå kännas skönt att finnas där och kanske kunna lindra och göra bättre.

    Här rensas det också för fullt, förstår inte var denna anda har kommit från men skönt är det:)

    Ha en fortsatt fin söndag! Det kommer snart mail, men nu ska vi iväg och fira svärfar.
    Tänk vad roligt att ni alla kunde, där i slutet av november:)

    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Å,älskar att läsa det här Nettan! Visst är det omtumlande med nytt jobb och säkert påfrestande när det är situationer med barn som man inte önskar sig och vill hjälpa till med. Som jag har skrivit tidigare, det är sådan tur att just du är där med ditt stora, varma och omtänksamma hjärta.

    Oplanerad helg är bland det bästa jag vet!

    Stor kram vännen!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin