torsdag 30 oktober 2014

En morgon i skogen

Morgonstund har guld i mun eller hur var det nu igen? I varje fall eftersom jag behövde bilen i dag skjutsade jag mannen till jobbet tidigt och det var en så obeskrivligt vacker morgon med dimma, soluppgång och vackra nyanser.


Efter att jag lämnat honom på grannorten körde jag vägen om Boksogen och det är så vackert i naturen nu med alla färger. Vad som jag inte visste när jag började gå var att det fanns planer för Bokskogens besökare i dag...


... och nästa gång när jag åker dit får jag helt enkelt komma dit tidigare eller senare men att göra som idag tänker jag inte göra om, När jag kommit ca 1,5 km på min runda möts jag av en skylt att jakt pågår och att det finns lösspringande hundar i området, men det är inte hundarna som skrämmer mig utan det är hela konceptet, jag tycker inte om att röra mig i en skog om jakt pågår, kalla det naturlig instinkt. Så jag fick rätt bråttom att avsluta en runda som egentligen var tänkt att bli dubbelt så lång.




Att börja lediga dagar med en sådan härlig tur i krispigt klart väder var underbart och det har verkligen gett mig en bra start på dagen. Vad tycker du ger en bra start på dagen? Finns det något du vill förändra?

Det jag vill förändra är att röra på mig mer, så även om jag in princip promenerar varje dag så känner jag för att komma i gång och träna men jag vill inte gå på gym, så långt har jag inte kommit. Så finns det någon som läser bloggen som har träningstips så hör gärna av er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin