måndag 27 oktober 2014

Come early morning

Vaknar tidigt enligt klockan, vi gick ju tillbaka till vintertid i natt. Fågelkvitter ute, på med träningskläder och skor, ut i den krispiga morgonluften och tystnaden, våt löv på asfalten efter gårdagens regn och en sol som kämpar sig upp över horisonten.


Tar rundan förbi kyrkogården, stannar och tar ett andetag, låter minnena finnas och låter saker och ting vara här och nu. Ljuset skimrar under den gamla kastanjen.


Vidare på min morgonrunda, möter hundägare och andra flitiga motionärer, alla i sin värld, lurar i öronen, inneslutna, man nickar åt varandra när man möts i jakten på sund livsstil och motionsstress. Många av de som springer förbi ser plågade ut. Jag stannar och låter ögat fångas av höstfärgerna, njuter av min runda.


Jag funderar över vilken härlig natur som finns runt om kring, och över att hösten inte har hunnit längre, det har varit grönt så länge i år, en del träd börjar förvisso bli kala nu men när det väl är dags kommer det nog gå snabbt. Tar rundan förbi dammen, stannar upp och andas och laddar batterierna för en ny vecka. 



Hoppas att ni alla får en trevlig start på vecka 44, en lovvecka med både Halloween och allhelgona runt hörnet.

1 kommentar:

  1. Så härligt det låter. Jag stannar också upp under mina Pws. Inte minst för att fota. Det gäller verkligen att SE allt det vackra runtomkring. Insupa det. Visserligen går jag också med lurar, och med ngt program från SR som jag lyssnar på. Men jag SER, och jag känner!
    Älskar det.
    Det ser ut som om våra höstar har kommit lika långt. Men, jag vet att om cirka 2-3 veckor är träden helt kala.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin